Wednesday, March 2, 2011

Family Events Di Melaka & Cameron Highland

Haha...aku tak tau dah nak cerita apa arini hahaha...tp aku cuma nak flash back Percutian-percutian aku bersama-sama dengan famlily aku tahun lepas dan awal tahun 2011 ini. Aku mulakan dengan percutian kami yang kedua (yang pertama akan aku tulis kemudian) iaitu di Melaka & Cameron Higland.

Niat asal ke aku ke Melaka sebenarnya untuk membawa balik barang2 selepas tamat pengajian di UTeM. Tapi atas perasaan ingin membawa family melihat perubahan Melaka yang maju pada 2010 begitu extreme sekali. Waktu itu cuti sekolah dan perjalanan kami ke Melaka pula pada sebelah tengah harinya. Dengan traffic jamnyer...dengan panasnya...dengan laparnya membuatkan perjalanan kami ke sana terbantut.


Kat Uma Pak Njang Serdang, Selangor(leceh tol nak upload pic lembap btol la)

Setibanya di Melaka Bandaraya Bersejarah ni...masing2 keletihan...disebabkan traffic jam yang memakan masa yang agak lama....Sebagai pemandu pelancong...aku membawa familyku terus ke suatu tempat yang jarang2 orang luar tahu dimana disitu pada suatu masa dahulu begitu sinonim dengan melaka iaitu Selat Melaka...Apa ada kat selat melaka tu.....macam2 ada...tp aku bawa famly aku terus ke Masjid Selat Melaka utk berhenti rehat,rawat dan solat disitu.

Masjid Selat Melaka

Alia pun ada

Mak juga tak lupa

 Abah Di persisir Masjid Selat

 Depa pun ada

Melaka Duck Tour

Cadangnyer nak naik menara Taming Sari...tp jumlah manusia terlalu ramai tika itu...Takkala aku terus ke rumah sewa mengambil barang yang hendak dibawa pulang di Ayer Keroh......Perjalanan kami yang lama membuatkan kami singgah makan disebuah retoran disitu hehe....

Esoknya...aku pun tak ingatla jam brapa gerak dari KL untuk ke Cameron..Tp apa yang masih terlintas kami tiba disusur keluar Tapah pada waktu maghrib tika itu...dan sampai ke Cameron pukul 11 lebey kurangla....Malam itu kami singgah di pasar malam berdekatan dengan hotel kami....Keesokkan paginya kami..................

Di ladang strawberi, cactus dan sayuran

Asyik mengutip buah strawberi fresh dari ladang

Mak ngah sempat berposing

Alia pun apa kurangnya

Dah penat kutip buah kami makanla pulak

Begitula serba sedikit cerita tentang percutian bersama famly di Melaka dan Cameron Hingland ni...nak upload pic banyak...lambat pulak.........Percutian pertama akan aku ceritakan di episod akan datangla...Bagus gak blog ni...buat orang malas jadi rajin...antara kelebihan lain kita menjadi orang yang bersabar(tunggu upload pic,edit dan setting)...kalau nak mahir menaip dan nak percantikkan frasa ayat....blogla tempat yang agak sesuai...........sekian dahulu disini.........wassalam

No comments:

Post a Comment